قطع و وصل شدن اينترنت

در اين سايت قصد دارم جديدترين روش هاي رفع مشكلات مختلف آي تي را در اختيار كاربران قرار دهم

قطع و وصل شدن اينترنت

مطمئنا مشكل قطع شدن اينترنت براي همه ي كاربران اينترنت ADSL اتفاق افتاده است . در صورتي كه شما هم با اين مشكل مواجه هستيد بهتر است ابتدا با پشتيباني اينترنت خود تماس گرفته و مشكل قطعي اينترنت خود را با آن ها مطح كنيد . در صورتي كه مشكلي در شبكه وجود نداشت احتمالا به شما خواهند گفت مشكل از سيم كشي تلفن منزل تان است . بايد بدانيم كه اينترنت ADSL بر روي خطوط عادي تلفن برقرار مي شود. هرچه اين خطوط داراي استاندارد بيشتري باشند، كيفيت خط بالاتر بوده و سرعت اينترنت شما نيز بالاتر مي رود. اما هرچه اين خطوط ضعيف و قديمي بوده و يا بصورت غير استاندارد برقرار شده باشند، نويز وارد شده بر خط تلفن شما را افزايش داده و در نتيجه باعث قطع و وصل شدن مكرر اينترنت شما مي شود . بسياري از ساختمان ها به دليل نزديكي سيم كشي تلفن و برق، نويز بسيار زيادي روي خط وجود دارد و اين نويز در ساعات اوج مصرف برق بيشتر شده و باعث خاموش شدن چراغ مودم مي شود . حال سوال اينجا است كه چگونه نويز را اندازه بگيريم ؟ براي انجام اين كار مي توانيد از پشتيباني اينترنت خود كمك بگيريد يا وارد صفحه تنظيمات مودم خود شده و عدد رو به روي SNR را مشاهده كنيد در صورتي كه اين عدد از 8 كمتر باشد نويز زيادي در اطراف مودم شما است . به نقل از سايت حل مشكلات اينترنت و مودم هيواتك براي رفع نويز ابتدا بايد به وسيله سيم كشي مستقيم از درب منزل ميزان نويز را بسنجيد. اگر عدد مورد نظر بيشتر از عددي كه در تست قبلي به آن رسيده ايد بود، يعني سيم كشي شما استاندارد نيست و مشكل از مسير عبور سيم هاي تلفن شماست. بنابراين شما ناچاريد سيم مستقيم از درب منزل به واحد خود وصل كرده و مودم را به آن متصل كنيد. اما اگر شاخص نويز همان عددي بود كه در تست اول در منزل به آن دست يافتيد، مشكل را بايد به مخابرات اعلام كنيد چراكه مشكل نويز از ساختمان شما نمي باشد و مربوط به مركز مخابراتي است. جهت كسب اطلاعات بيشتر روي لينك زير كليك كنيد :

 

www.heyvatech.com/web/articles/view/54/خاموش-شدن-چراغ-اينترنت-مودم-و-قطع-و-وصل-شدن-اينترنت.html

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.